30. septembra 2016

TÉMA MESIACA: Môj najobľúbenejší materiál... Lenka

Raznice a vyrezávacie šablóny

Podľahli ste tiež čaru razníc a vyrezávacích šablón? Dnes ich scrapbookový priemysel ponúka neúrekom 
a tak, ako čas plynie, sú stále krajšie a efektnejšie.
Čo si povieme, každý projekt s nimi znežnie a potom na ňom môžete oči nechať :)

Mám rada raznice a vyrezávacie šablóny, pretože sa dajú navzájom krásne kombinovat',
výseky zo šablón sa dajú na seba vrstviť 
a zlepením viacerých rovnakých kusov na seba dosiahnete efekt lepenkových výsekov.

Poďme sa pozrieť na starostlivosť o tieto nie zas tak finančne nenáročné pomôcky.

Raznice ocenia, keď sa do ich vyrezávacieho mechanizmu nebude prášiť.
Najdlhšie vám budú slúžiť, ak budete plne rešpektovať doporučenia výrobcov o použití maximálnej gramáže papiera. 
Inak idete do rizika poškodenia mechanizmu, či zlomenia plastových častí.
Raznica raz za čas potrebuje naostriť. Bezpečne to docielite hrubšími fóliami, ktoré predávajú kreatívne obchody. 
Ostrenie na plechovke je riziko, nemajú rovnakú hrúbku. Mäkké ani príliš hrubé vám nepomôžu, skôr naopak. 
Ich zvlnenie je nevýhoda tiež. Po naostrení doprajte raznici 3-4 kvapky olejčeka na šijacie stroje. Dostanete v galantérii. 
Výsledok je lepší, ako použitie papiera na pečenie. Prebytočný tuk odstránite razením do obyčajného kancelárskeho papiera.
Tadáááá. Raznica je zachránená.

A čo s nimi tvorit'?
Ja som fanda najmä okrajových razníc a razníc kvietkov.

Moja prezývka je kvietkomilka :)




Už neviem kam s nimi, ale to nevadí! Dlho som hľadala, ako ich skladovať.
​ Prešla som všetkým, čo nájdete na internete.​
 Dnes šablóny skladujem na stene skrink​y, držia len na magnetických pásoch. 
Šablónky cez pás pretŕčajú a ľahko ich viem dat' dole. 
Mám rada, že na ne vidím a keď hľadám, ktoré sa dajú na seba vrstviť, môžem si to vyskúšať.

Pri šablónach je dôležité správne použitie vo vašom vyrezávacom strojčeku.
Opäť rešpektujte doporučenia výrobcu :)
Skvelý nápad je však použiť šablóny na embossovanie. 
Dáte ich jednoducho o poschodie nižšie, na platformu, kde sa používajú embossovacie foldre.

​Mojou ďaľšou láskou sú šablóny s korešpondujúcimi razítkami.
Ved' sa pozrite, keď netreba nič obstrihávať a urobí to za vás v mojom prípade Big Shot.



​Pohodové​ tvorenie prajem, 

4 komentáre: