22. septembra 2016

TÉMA MESIACA: Môj najobľúbenejší materiál... Majka

Razítka

V mojej tvorbe sú razítka pravdepodobne najpoužívanejším produktom. Mám ich mnoho, no vlastne stále málo… 
Razítkam ťažko odolávam a sústavne mi nejaké chýba v „zbierke“. 
Skladujem ich rôzne a optimálny systém korešpondujúci s mojimi potrebami ešte stále hľadám ;-). 
Tie najobľúbenejšie a najčastejšie používané mám uložené v skladnej kartónovej krabičke a mám ich stále po ruke. 
Okrem toho ich skladujem v organizéroch a jednoducho v košíkoch. Väčšie drevené razítka sú peknou dekoráciou na polici…

Razítka by som zjednodušene rozdelila na podkladové a vzorové a taká osobitná skupinka textové, (teda nápisy).

Podľa materiálu z akého boli zhotovené poznáme silikónové, gumové – cling  a gumové na drevenej podložke.

Pri kúpe rozhoduje v mojom prípade najmä textúra a vzor, hoci uznávam, že silikónové razítka sú skladnejšie 
a výhodou je ich ohybnosť (skvelé napr. pri mixed media technike, kedy je vkusný 
a často žiadaný aj nepresný odtlačok bez použitia acrylového bloku). 
Obľúbené a cenovo výhodné sú sady razítok, často zostavené na určitú tému. 
Zväčša sa nadchýnam najmä pre tie podkladové, tým sa dostáva pri mojich mixed media počinoch jednoznačne najviac 
pozornosti a priestoru (klasické odtlačky, horúci embossing, vtláčanie do hrubších vrstiev gessa a pást…)
Pri  výrobe albumov zvyknem byť decentnejšia a využívam najmä razítka s ornamentmi a bordúrami, 
aj to však záleží od témy a príležitosti…

Zopár ukážok využitia razítok na mojich projektoch:


Art journal "Enjoy the journey..."




ATC Set "Fairies and Elves"


ATC Set "Boy&Times"


ATC Set "Hapiness"

Art journal page "Who answers all my questions???"


August Tag for Tim Holtz

5 komentárov:

  1. Maji, veľmi pekné práce aj tvoje pečiatky sú krásne...viem, že ich nie je nikdy dosť...poznám to :)

    OdpovedaťOdstrániť
  2. Majka, obdivujem tvoju prácu s pečiatkami :) Nádherné farebné kombinácie, moja topková je tá z "Who answer all of my questions? :) super!

    OdpovedaťOdstrániť