30. augusta 2019

Čitateľský denník


Ahojteee! 
Neuveriteľné, kam sme sa až dostali. Na koniec augusta. 
A zároveň na koniec môjho hosťovania na Luckinom blogu. 
Chcela by som sa Lucke veľmi poďakovať za možnosť byť súčasťou. 
Bola to pre mňa fakt že obrovská výzva a musím priznať, že i trochu stres, 
no teraz je z toho obohacujúca skúsenosť. :) Vďaka, Lucka!  :)
Nuž teda smelo do toho konca, pretože ako sa hovorí, 
každý koniec je zároveň začiatok niečoho nového – lepšieho.

Keď už spomínam koniec augusta, je to hlavne koniec prázdnin pre deti, 
ale na druhej strane aj našťastie koniec zabúdania nadobudnutých vedomostí. :) 
Ešte šťastie, že sme aspoň čítali. Ako ste na tom vy, čítate? Čítajú vaše deti?
A spomínate si na Čitateľský denník? Ale už vás nebudem trápiť otázkami, prejdem konečne k veci. 
Aj keď to možno znie ako prežitok z minulého obdobia, podľa mňa je čitateľský denník skvelá vec. 
V škole, kam chodí syn, ho stále píšu a tak si ho dnes vyrobíme. 
Nič však nebráni tomu vyrobiť si čitateľský denník aj bez školopovinného dieťaťa. 
Urobiť si radosť a vyrobiť jeden iba pre seba.
Na denník som potrebovala A5 papiere s potlačou (ktorá obsahuje všetky školou,
 resp. pani učiteľkou stanovené náležitosti ohľadom prečítanej knihy). Tlačila som si ich sama – 
netreba ich vôbec veľa, nakoľko za rok tam určite nepribudne 100 prečítaných kníh, to sa môžete spoľahnúť. :) 
Je potrebná lepenka na vonkajšie dosky. Papiere, lepidlo, páska obojstranná je samozrejmosť. 
Potom ozdoby – napr. výseky, ozdobné rohy, PL kartičky, svorky, washi pásky 
(ja som použila Essentials od Studio Light). A na zviazanie knihárske krúžky.
Zvolila som – na moje pomery veľmi netradične – 
vintage cestovateľskú kolekciu od Simple Stories – Vintage Traveler
Veľmi sa mi páčila spojitosť s tým, že čítanie umožní navštíviť mnoho miest. 
Motto v tomto význame – síce v angličtine, som vytlačila aj na obal denníka.
Vopred vytlačené denníkové papiere lepím na tvrdší papier, 
aby sa pri manipulácii hneď netrhali strany, keďže obyčajný papier toho naozaj veľa nevydrží. 
Strán som vložila toľko, aby postačili na 5 prečítaných knižiek. 
Okrem miesta na popis knihy je tam samozrejme priestor a na kreslenie a taktiež hodnotenie knižky.
Na začiatok toto množstvo strán bohato stačí. Viazanie knihárskymi krúžkami nie je náhodné, ale zámerné. 
Hoci mám Cinch, je v tomto prípade knihársky krúžok lepšia voľba. Strana sa dá vybrať 
a pracuje sa iba s ňou – či už sa do nej píše alebo kreslí, pre dieťa je to pohodlnejšie. 
Počet strán sa dá prispôsobiť – pridať alebo aj ubrať, 
aby bola váha čo najnižšia a dieťa zbytočne nenosilo hrubý denník.
A keďže sme ušetrili na hmotnosti denníka, môžeme do neho pridať navyše niečo zábavne – 
strany na kreslenie len tak, niečo na rozveselenie, možno niečo motivačné alebo rôzne iné prekvapenia. 
V tomto našom čitateľskom denníku sa nachádzajú hry, ktoré sa dajú využiť v školskom klube 
alebo cez prestávky. Vyrobila som herný plánik na TIC-TAC-TOE, resp. po  našom „piškvorky“. 
Schému tvorí rozstrihaná PL kartička. Nekreslí sa priamo na ňu, ale ukladajú sa papierové „gombíky“. 
Ďalším spestrením je akási „Cesta okolo sveta“ (s rôznymi vedomostnými úlohami na PL kartičke, 
aby nikto nemohol namietať, že cez prestávku sa nehrá :)). 
Nehádže sa kockou, ktorá by sa mohla zatúlať niekam pod lavicu, ale čísla sa točia strelkou. 
Ako panáčik poslúži napríklad vrchnák z pera. 
A tiež je priložených niekoľko obyčajných strán s plánikom na ceruzkové preteky – spomínate si? :)
A tu je to opäť raz všetko dokončené a pohromade. Plus na konci aj malý bonus. 
Keďže syn „súrne“ potreboval mini trhací zápisník, jeden som rýchlo vyrobila.
Tááák a na tento mesiac máme definitívne hotovo. 
Ďakujem vám, že ste to so mnou vydržali až do samého konca :) 
a že ste venovali čas vzhliadnutiu mojich príspevkov. 
Rozlúčim sa už len želaním, aby ste pri tvorení mali veľa odvahy i veľa času na tvorenie zároveň. Majte sa krásne! :)

10 komentárov:

  1. Jani,to je krasny napad-ked si moje dcerky budu pisat povinny citatelsky d.,moze to vyzerat aj takto originalnejsie :) dakujem za inspiraciu

    OdpovedaťOdstrániť
  2. Janka, paaani ja teda nemam deti, ale takýto citatelsky by som si hadam urobila aj ja...kedze rada a vela citam tak by sa mi to aj hodilo...no, odkladam napad....dakujem

    OdpovedaťOdstrániť
  3. Parádny kúsok a súhlasím so Zuzkou, tiež by sa m páčil pre seba...super nápad.
    Ďakujem za inšpirácie a prajem, nech sa darí!

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Alicka, ďakujem ❤️ a spoločne aj tebe prajem, nech sa darí!

      Odstrániť
  4. Náááádherné! A tie nápady na hranie ... super mňamka. Musím si uložiť do pamäti, asi nás to čaká čoskoro. ;)

    OdpovedaťOdstrániť