7. augusta 2019

Vitaj, Janka...

Milé tvorilky, 

vítam vás pri predstavovaní ďalšej tvorivej duše.
Teším sa, že moje pozvanie prijala Janka. 
Možno tvorí (ako sama píše) bežne a jednoducho, 
zato s citom, jemnosťou a dôrazom na detail :)
Predstaví sa vám sama:

Porozprávaj nám niečo o sebe....
Ahojteeee :) Je mi veľkým potešením, 
že sa vám počas augusta budem môcť prihovárať prostredníctvom Luckinho blogu. 
Asi nebudem takou skvelou inšpiráciou, ako moje predchodkyne s úžasnými dielkami, no pokúsim sa o maximum. 
Tvorbu v mojom prevedení by som vo veľkom svete scrapbookového umenia zaradila skôr do kategórie „bežné a jednoduché“. 
No možno dodám odvahu začať tvoriť začiatočníkom, resp. zatiaľ iba obdivovateľom scrapbookingu.
Ale aby som sa vrátila k téme.... Niečo o mne – som maminou 9 ročného pokladu, som manželka a som zamestnaná. 
Toto je asi taký obvyklý životný scenár u väčšiny žien v mojom veku. 
Rodina, zamestnanie a potom ten čas, ktorý si môžeme „ukradnúť“ iba pre seba v podobe koníčkov. 
Od detstva som mala rada tvorivé činnosti, hoci som nikdy nebola obdarovaná veľkým talentom. 
Podstatné bolo mať z tvorenia radosť. A to platí aj dnes. Som nadšenec fotografovania, 
som milovníčka koní, psov, ružovej farby a taktiež som šťastná majiteľka naozaj, 
naozaj veľkého psíka z útulku. To som celá ja. :)

Ako si sa dostala ku scrapbookingu?
Čírou náhodou :) Ale začnem asi týmto – najviac mi je ľúto, že v čase, keď som bola na materskej 
a rodičovskej dovolenke, som ešte o scrapbookingu ani len nechyrovala. 
V tom období som prepadla háčkovaniu. Po návrate naspäť do práce som sa začala intenzívne zaujímať o fotografovanie 
a drží ma to doteraz - aj kvôli scrapu a dokumentovaniu.
O scrapbookingu viem, a snažím sa mu venovať, približne 3-4 roky. A aby som to teda upresnila, 
ako som sa k nemu dostala, tak musím povedať, že moje hobby - fotografovanie - 
ma doviedlo k môjmu hobby - scrapbookingu. Hľadala som nejaké návody na „iný“ dvd obal 
a natrafila som na toto úžasné umenie. 
A bola to láska na prvý pohľad alebo presnejšie na prvý papier. :)

Čo prevažne alebo najradšej tvoríš?
Dá sa povedať, že v mojej tvorbe sa v podstate nájdu takmer výhradne darčeky, ktoré venujem svojim najbližším. 
Je to čisto koníček, nič sa nedá u mňa objednať, už vôbec nie kúpiť a ani to neplánujem v budúcnosti zmeniť. 
Tvorím v noci, len na základe vlastného impulzu, iba preto, že chcem urobiť niekomu radosť – k sviatku alebo len tak. 
Či už sú to pohľadnice, albumy, zápisníky, exploding boxy. 
Nikdy som napríklad nevyrobila receptár, toto ide ale že úplne mimo mňa. 
Asi preto, že nerada varím. :)
Rada by som však ešte spomenula, že som sa nadchla pre špecifickú časť scrapbookingu – PROJECT LIFE, 
tak to je momentálne oblasť, na ktorej chcem zapracovať. A poviem vám, mám čo doháňať. Mám neuveriteľný sklz.

Máš obľúbenú značku produktov, s ktorými najradšej tvoríš?
Keď som načala tému Project Life, určite musím spomenúť Becky Higgins – jej krásnu značku, 
potom SimpleStories a ich úžasné kolekcie. 
Tim Holtz – samolepky a z nich práve Small Talk sú moje najobľúbenejšie.
Pri tvorení preferujem skôr moderné dizajny, či už papierov alebo produktov všeobecne 
(napr. Echo Park, ale aj UHK Gallery ma často osloví, 
keďže vzory a farby práve na ich papieroch nie sú príliš výrazné 
a tým pádom ponúkajú pestré možnosti využitia na rôzne projekty). 
Samozrejme, nájdu sa u mňa sem tam aj nejaké mega vintage kúsky, ale s nimi neviem príliš tvoriť :) 
A tiež neviem vrstviť a ukladať toho veľa na svoje diela. 
Preto štýl CLEAN AND SIMPLE je ten, ku ktorému sa snažím vo svojej tvorbe smerovať. 
Hoci z celej duše obdivujem tie nádherné diela plné farieb a materiálu.

Vymenuj 5 pomôcok, bez ktorých nemôžeš pri svojej tvorbe existovať.
Rezačka papiera je určite top pomôcka. Keby som ju nemala, so scrapbookingom ani nezačnem. :) 
„Trhač“ okrajov (Paper Distresser) sa u mňa tiež nenudí. 
Kvalitné lepidlo a jednoznačne aj obojstranná páska. 
Cinch, v neposlednom rade aj Big Shot a s ním nielen vyrezávacie šablóny, ale aj embosovacie kapsy.  Musím však podotknúť, že Cinch a Big Shot pribudli do mojej výbavy relatívne nedávno. 
Predtým som bez nich normálne fungovala, ale veď to poznáte, keď ich už máte, nechápete, ako ste mohli bez nich existovať :)
No a aby to nebolo iba o technickej výbave... 
Project Life kartičky alebo journalingkartičky – dajú sa využiť aj mimo Project Life albumov. Takmer v každom projekte používam samolepiace perličky, kamienky alebo flitre, ktoré lepím do rohov (do ľavého dolného a pravého horného) :)
Už akosi tradične patria takmer ku všetkým mojim dielam. 
No a samozrejme, naše milované papiere, bez nich by to nešlo. 
A asi mi budete mnohé a možno aj mnohí rozumieť, keď poviem, že často sú také nádherné, 
že si ich chceme len tak nechať a nikdy ich nepoužiť.
Uf, tuším by som mala doplniť do prvej odpovede, že tiež neviem narátať do 5 :)
Tak už radšej končím. Ďakujem vám za prečítanie a teším sa na vás o týždeň!
Ďakujem Janke za odpovede
a vás pozývam privítať ju na blogu (komentárom pod príspevkom).
Janka jedného z vás v nedeľu vyžrebuje, výhrou je táto sada puffy nálepiek:
Krásne letné dni želáme...

18 komentárov:

  1. To sú krásne výrobky, zbožňujem pastelové farby 🥰

    OdpovedaťOdstrániť
  2. Krasne a uz sa tesim na nove inspiracie 🤩

    OdpovedaťOdstrániť
  3. Projekty krásne, jemné, lahodiace oku...k tomu ešte príjemné čítanie s nahliadnutím do "kuchyne"
    Teším sa na ďalšiu Jankinu tvorbu a dúfam, že aj inšpiráciu��

    OdpovedaťOdstrániť
  4. Janka ahoj, som rada ze ta spoznávam a teším sa na dielka co mam predstavis 😘, Zuzana

    OdpovedaťOdstrániť
  5. tento tvoj štýl je skutočne očarujúci :D nádhera :D

    OdpovedaťOdstrániť
  6. Juuuj koľko pasteliek :) Veľmi pekné :)

    OdpovedaťOdstrániť
  7. Ja taketo jemnostky pastelove mooozem a velmi sa tesim na dalsie inspiracie :)

    OdpovedaťOdstrániť
  8. Odpovede
    1. Srdečne blahoželám k výhre... Prosím napísať e-mail (s adresou) na: info@scrapshop.sk :)

      Odstrániť
    2. Ďakujem za výhru aj že ste našli adresu :)

      Odstrániť