7. októbra 2019

Vitaj, Janka...

Krásny pondelkový deň vám prajeme...
Prečo vám prajem v množnom čísle? 
Preto, lebo máme nový mesiac a s ním aj novú tvorilku, ktorá sa vám predstaví
a bude vás celý mesiac október inšpirovať svojimi krásnymi dielkami.
Nebudem vás dlho naťahovať. Ta-da-da-dááá: Je to Janka.

Porozprávaj nám niečo o sebe... 
Ahojte, volám sa Janka a som závislá na vôni papiera. Fakt :-)
Túto svoju závislosť som pretavila v zamestnanie, takže som jedna z tých šťastných, 
ktoré sa môžu svojou tvorbou živiť, a som za to nesmierne vďačná.
Som maminka 6-ročnej Emky a 4-ročného Matúška. 
Práve vďaka týmto chrústom som sa dostala ku scrapu ako takému, aj keď myslím, 
že niečo papierové som vytvárala vždy. Mám rada originálne a ručne vyrobené veci, 
veľmi si vážim akúkoľvek slovenskú umelecko-remeselnú tvorbu, či inú tvorivú činnosť 
a aj ju podporujem kúpou produktov.
Patrím medzi tých šaľených, ktorí sa všetko učia sami a áno, učím sa veľa na vlastných chybách, najmä tých tvorivých. 
Takže som nikdy nenavštívila žiadny scrap či knihársky kurz, čo považujem za svoju chybu 
a aj devízu zároveň. Človek je tak nejako viac kreatívny a nie je ovplyvnený rukopisom niekoho iného.
Neviem svoju tvorbu zaradiť do nejakého štýlu, myslím, že sa neustále vyvíja, 
v poslednej dobe smerujem čoraz bližšie k jednoduchosti až minimalizmu, ktovie kam to až dospeje :-)
Profesne som historička umenia, ale už ma to potiahlo iným smerom :-) 
Bývame v dedinke pri Žiline a myslím, že to, že som obklopená prírodou, moju tvorbu 
(aspoň v poslednom čase) veľmi ovplyvňuje.

Ako si sa dostala ku scrapbookingu?
Ako slepé kura k zrnu :-) Stále sa na tom zabávam, že ono to u mňa vždy bolo o tvorení a papieri, 
ale nikdy som ani len nepremýšľala, že by to mohla byť niečo viac ako zábava. 
Svoj prvý ručne viazaný fotoalbum som vyrobila v 18-tich, 
takže ono to vždy tak nejako vo mne driemalo a prepuklo naplno na materskej.
K pojmu scrapbooking som pričuchla po narodení mojej dcérky, veľmi som jej túžila vytvoriť fotoalbum, 
niečo úplne originálne, naše, milované. A potom som ho ukázala kamarátke a tá ma poprosila, 
aby som vyrobila albumík pre jej syna… a potom sa to rozbehlo, išlo to akosi mimo mňa :-)

Čo prevažne alebo najradšej tvoríš? 
Najradšej tvorím detské fotoalbumy, sú mojou srdcovkou a veľmi dúfam, že to z nich aj cítiť... 
Priala by som každému dieťaťu, aby malo veľa fotoalbumov a veľa fotospomienok na krásne zážitky :-) 
Sama som sa mnohokrát presvedčila, že deti milujú fotoalbumy a zbožňujú pozeranie fotiek.
Najčastejšie však tvorím svadobniny, najmä knihy hostí, svadobné fotoalbumy, 
svadobné sady a exploding boxy.
Tam narážam na jeden zásadný problém a to sú horiace termíny :-) 
No ako profesionál som sa tak nejako musela vysporiadať aj s touto ošemetnosťou a paradoxne, 
keď mi najviac horí pod zadkom, vznikajú v mojej dielni najlepšie veci :-)
V hlave mám milióny nápadov na nové výrobky, ešte keby mal deň 48 hodín :-)

Máš obľúbenú značku produktov, s ktorým najradšej tvoríš?
Mám rada kvalitné papiere a som na to fakt pes, ako sa hovorí. 
Rada podporujem miestnych výrobcov, resp. európskych, 
lebo povedzme si ako to s tou slovenskou produkciou je, všakže. 
Mojou srdcovkou sú papiere od Alexandra Renke, 
v detských  a svadobných dizajnoch je pre mňa momentálne top značka Scrapmir a Fabrika decoru
Inak na značky nie som zaťažená, skôr mi musia papiere sadnúť dizajnovo.  

Vymenuj 5 pomôcok, bez ktorých nemôžeš pri svojej tvorbe existovať...
Papier, to je asi jasné :-)) 
A okrem toho je pre mňa úplný základ kvalitná knihárska lepenka, knihárske poťahy 
plátno, flokáž a ihla a povoskovaná knihárska niť. To je základ každého môjho fotoalbumu.
Neviem si život predstaviť bez kvalitnej veľkej profesionálnej rezačky, 
to je moja zatiaľ najväčšia investícia a už teraz viem, že by som uživila aj väčšiu s väčšou kapacitou, 
len ju nemám kde dať, lebo moja dielňa má 3x3 metre :-) 
Pri tvorbe exploding boxov sú moje must have Xpress a vyrezávacie šablóny
obojstranná páska a foamiran, keďže veľké ručne vyrobené kvety na krabičkách 
sú moja autorská špecialita :-) 
Naopak som nikdy neprišla na chuť pečiatkam, šablónam a rôznym farbám, 
som taký scrapper minimalista aj čo sa pomôcok týka…

Veľmi ďakujem Lucke za túto skvelú možnosť podeliť sa s vami so svojimi Papierikmi
Teším sa, že sa budeme najbližší mesiac stretávať :-)

Ďakujem Janke za odpovede
a vás pozývam privítať ju na blogu (komentárom pod príspevkom).
Janka jedného z vás v nedeľu vyžrebuje, výhrou je sada papierov 6x6 a balíček "daimantíkov" v modrej farbe:

Tešíme sa nabudúce a prajem krásne babie leto...

7 komentárov:

  1. Janka ahoj...som rada, že ťa spoznávam...teším sa na tvoju tvorbu a dúfam, že nám ukážeš taje albumov, lebo tie ja napr. nerobievam, ale som z nich paf :), pa Zuzana

    OdpovedaťOdstrániť
  2. Jani,tesim sa na tvoje dielka,a kedze akurat robim robim babam albumy skolkarske,velmi rada sa necham inspirovat :))

    OdpovedaťOdstrániť
  3. Ahoj Janka, vitaj! Tesim sa na Tvoje prispevky a pevne verim ze jednym z nich bude prave album oblepeny kniharskym platnom, rovnako ako Zuzka, s tymto nemam skusenosti ani ja...:-) preto sa tesim, ze sa dozviem nieco nove a inspirujem sa... 😘

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Srdečne blahoželám k výhre... Prosím napísať e-mail (s adresou) na: info@scrapshop.sk :)

      Odstrániť
  4. Moc ráda tě poznávám víc a už úvod a odpovědi na otázky mě velmi bavily. I tam už je cítit kreativa. Tak se moc těším na pokračování a další inspirace. Budu tě tu vyhlížet ;)

    OdpovedaťOdstrániť
  5. Ahoj Jani, vitaj :-) Máš krásnu tvorbu. Už sa teším na tvoje inspiracie!

    OdpovedaťOdstrániť
  6. Milé dámy, ďakujem za príjemné privítanie, posledný príspevok ešte nemám spracovaný, môžete pokojne písať, čo by vás zaujímalo:-)

    OdpovedaťOdstrániť