29. októbra 2019

Adventný kalendár

Milé dámy, rozlúčim sa s Vami vianočne. Aj keď sa to zdá, advent je tu čo nevidieť 
a výroba tohto adventného kalendára je nadlho a pre trpezlivých :-)
Mám rada minimalizmus a každoročne vymýšľam pre deti advenťák čoraz minimalistickejší... 
paradoxne čoraz pracnejší :-) 

Tento rok to teda budú tieto škandinávske domčeky.

Budeme potrebovať papier minimálne 250g/m2, ja som zvolila prírodnú bielu. 

Ďalej potrebujeme kraftový papier, PVA lepidlo, nožnice, ceruzku, pravítko, ryhovaciu podložku
štetec, dierovač, sadu adventných číslových lepenkových výrezov, ľanový alebo jutový motúzik 
a ľubovoľný, dobre vyzerajúci konár :-) 

Je to v podstate jednoduché. Ja som sa rozhodla pre 3 veľkosti domčekov (veď prečo si to nesťažiť, však), 
ale dám vám sem iba základnú šablónku na najmenší domček, lebo ostatné som robila od oka :-)
Túto šablónku si narysujete aj s ohybmi na pevnejší papier A4, vystrihnete a obkreslíte 24x. 

Prekreslené domčeky vystrihneme, nezabudnite si vždy označiť ohyby a dierky. 

Oryhujeme na ryhovacej podložke všetky ohyby, dierovačom urobíme dierky.

Nastriháme si z kraftového papiera štvorčeky na okienka, ja som nechcela, aby boli rovnaké, 
tak som to len tak od oka strihala. 

Štvorčeky nalepíme na prednú stenu domčeka pva lepidlom, 
tak aby ostalo aj miesto pre adventné číslo, ktoré tiež nalepíme. 

A teraz nasleduje tá zdĺhavá časť, samotné lepenie domčekov. 
Upozorňujem, že je fakt potrebné použiť kvalitné PVA lepidlo, lebo ja som si chcela uľahčiť prácu 
a použila som na jeden domček obojstrannú pásku...
nie, nedrží, po čase sa naozaj domčeky rozlepia :-)
Všetky miesta zlepenia je potrebné poriadne prejsť prstom alebo knihárskou kosťou 
a chvíľu pridŕžať, ja som si pomohla aj štipcami.

Keď máme domčeky zlepené, zavesíme ich pomocou šnúrky na konárik a ľubovoľne ozdobíme. 

Ja som sa rozhodla pre úplne jemné zdobenie v prírodnom štýle 
a tento kalendár použijem aj budúci rok. 
Keď zmením zdobenie, šnúrky, či domčeky jemne dozdobím, 
budeme mať kalendár v úplne inom štýle :-)

Verím, že ste sa, milé dámy, v mojich príspevkoch niečo nové dozvedeli, 
inšpirovali a ešte raz ďakujem Lucke za túto krásnu príležitosť. 
Veľa kreativity vám prajem :-)

1 komentár:

  1. Janka to je aký level :) ja som zatiaľ len pri krabickach jednoduchých... Aj to mi dá zabrať... :) super nápad

    OdpovedaťOdstrániť