27. apríla 2023

Pohľadnica s albumom na prvé sväté prijímanie

Pozdravujem všetkých!

Pomaly prichádza mesiac máj a s ním sa spája aj slávnosť prvého svätého prijímania. 
Je to výnimočný deň a okamih, pretože v tomto momente prijíma človek prvýkrát samotného Boha. 
Tento deň má byť začiatkom každodenného prijímania Ježiša 
a vytvárania dôverného vzťahu priateľstva s Ním.

Moja dnešná inšpirácia pre vás je trochu netypická. 
Na prvý pohľad je to klasická 3D pohľadnica k prvému svätému prijímaniu.

Keď ju však otvoríte, príde prekvapenie - na ľavej strane je totiž prianie a na pravej strane je mini album, 
 ktorý tvoria 3 otváracie klapky.

Jedna klapka sa otvára nahor, druhá nadol a tretia dvojitá do strany. 
Po ich roztvorení sa ešte objaví text krátkej modlitby. 
Takto jednoducho som vytvorila miesto na 4 fotografie. Myslím, že je to praktické 
a hlavne je tu možnosť mať spomienky na túto udalosť na jednom mieste. 




Aby sa pohľadnica s vnútorným albumom dobre zatvárala, vytvorila som chrbát, 
ktorý má 0,5 cm a na zatváranie som použila bielu saténovú stuhu.


Pohľadnica ma rozmery 12x16 cm, 
vnútorné klapky sú zmenšené o 3 mm z estetického i praktického dôvodu (zatváranie). 
Ak sa umiestnia dovnútra fotografie s rozmermi 10x15 cm, vytvorí sa okolo nich aj prirodzený rámik. 
Okraje klapiek som ešte jemne otupovala zelenou pečiatkovou farbou
Ako základ som použila biely kartón 300g a sadu papierov Greenery invitation . 
Táto kolekcia papierov je prekrásna a hlavne univerzálna. 
Veľkosť odporúčaných fotografii som označila pečiatkou.

Hlavným motívom na pohľadnici je hostia, ktorá pozostáva z dvoch častí
Aby tento výrez lepšie vynikol a aj farebne sa zladil s papiermi, 
na spodnú časť som použila zlatý embossovací prášok a na vrchnú biely
Kompozíciu som dotvorila prevažne lístkami zelenej a bielej farby. 
Pod hostiu som dala len tri menšie kvety, aby veľmi „nekričali“, pretože som chcela, 
aby dominovala hostia. Kvety sú vlastnoručne vyrobené z akvarelového papiera, 
doplnené o mašľu z bieleho voskovaného špagátu.

Na záver som ešte použila zlaté tekuté perly, čím som trochu vyplnila voľné plochy na pohľadnici 
a zároveň sa všetko pekne zjednotilo.

Verím, že som vás inšpirovala k tvorbe takejto pohľadnice s albumom, 
ktorú môžete prispôsobiť aj iným výnimočným udalostiam.

Použitý materiál:
kartón biely 300g 
sada papierov Craft O´Clock Greenery Invitation
 sada papierov Craft O´Clock Greenery Invitation Basic Papers Set
lepenkový výrez IHS
embossovací prášok zlatý a biely
kovová vyrezávacia šablóna lístkov CW229
pečiatka CS021
tekuté perly
lepidlo
pečiatková poduška Memento Bamboo Leaves
 

1 komentár:

  1. Jeej Katka to je dobre! Aj fotky sa tam môžu dať..paráda, odkladám si nápad... :)

    OdpovedaťOdstrániť