4. júna 2019

Vitaj, Katka...

Ahojte,
v mesiaci jún nás bude sprevádzať nová šikovná žienka: 
Katka, ktorej ďakujem, že sa na to dala.
V úvodnom článku sa nám predstaví a čo-to o sebe a svojej tvorbe prezradí.
 Nech sa páči: 

Porozprávaj nám niečo o sebe....
Ahojte všetci v tento slnečný júnový deň :)
Som mamina dvoch násťročných slečien, ktorej sa práve v živote všeličo mení a ktorá verí, 
že všetky tieto zmeny „vypália“ čo najlepšie.
Baví ma asi všetko na svete. Šport, hudba, papier, korálky, dobrý film, chutné jedlo 
aj nové miesta... skrátka to, čo mi prináša pokoj v duši.
Moja starenka (na Záhorí sa tak hovorí starej mame) ma brávala do klubu dôchodcov a tam to všetko začalo. 
Láska k ručným prácam akéhokoľvek druhu. Vždy som niečo strihala, 
kreslila (ako 5-ročná som fixkou poobťahovala aj pražské mosty na bývalých stokorunáčkach,  čo ležali na stole :)), 
háčkovala, vyšívala a postupom času z toho všetkého selektovala.

Ako si sa dostala ku scrapbookingu?
Tvorením unikám z uponáhľaného sveta okolo nás. Vždy, keď som chcela mať niečo originálne, 
chcela som si to urobiť sama, pozháňala som na to všetko potrebné a išlo sa pokus-omyl :)
Takto som sa zhruba 4 roky dozadu dostala od šitých šperkov aj ku scrapu. 
Najprv pohľadnice na Vianoce pre rodinu a známych, potom albumy pre detičky a už to išlo. 
Určite to poznáte, ako sa to kozmickou rýchlosťou všetko nabaľuje a materiál pribúda a miesta ubúda :)  
...a doma to už všetci berú ako súčasť môjho života, lebo „maminka je potom kľudnejšia“ :) 
Som prevažne samouk „tutorialista“, ale absolvovala som aj zopár veľmi užitočných scrap kurzov. 
Scrapbook mi ukázal neskutočné možnosti kombinácií materiálov, farieb a techník ich spracovania.

Čo prevažne alebo najradšej tvoríš?
Hlavne albumy. Pre všetkých (dokonca aj pre psíkov) a všetkého druhu. 
Je to neuveriteľne krásne, keď album ožije fotkami a spomienkami. Som zástanca toho, že by sme mali znovu tlačiť fotografie 
a neschovávať ich v mobiloch a počítačoch. Už môj tatko mne a môjmu bratovi lepil fotografie do albumu 
a dokresľoval k nim farebnými ceruzkami obrázky a krásne ich popisoval. Vlastne to bol on, čo začal v našej rodine (scrap)bookovať :)
A keďže som ako väčšina slečien milovala písmenkové tajomstvá ukryté v zápisníkoch, veľmi rada ich teraz tvorím tak, 
aby sa ku každému ľudkovi dostal ten pravý podľa jeho želania.
V neposlednom rade sú to pohľadnice, občas exploding boxy, darčekové obálky, 
či rôzne spôsoby darčekového balenia a layouty. Skrátka mi robí radosť robiť radosť, 
nech je to komukoľvek a čímkoľvek, do čoho môžem vložiť svoje srdiečko. Dúfam, že to obdarovaní z mojich dielok cítia.

Máš obľúbenú značku produktov, s ktorým najradšej tvoríš?
Ono sa to u mňa postupne menilo. Vo všeobecnosti milujem kolekcie obsahujúce papiere 
a aj k nim prislúchajúce doplnky ako nálepky, enamelky, chipboardové výrezy...
Veľmi sa mi páčia prepracované maľované dizajny od Mintay Papers
Ponúkajú neuveriteľné možnosti spracovania, od relaxu pri vlastnoručne vystrihnutých „výrezoch“, 
cez ich vrstvenie až po kombináciu farebnosti možného s nemožným. 
Tiež mi učarovali kolekcie od PhotoPlay...brala by som všetky :)
 Nikdy ma nesklamala ani značka Scrapmir...a tiež Carta BellaEcho Park 
a všetky krásne dizajny, nech už sú od kohokoľvek :)

Vymenuj 5 pomôcok, bez ktorých nemôžeš pri svojej tvorbe existovať.
Samozrejme dizajnové papiere! a lepenka. 
Z „pomôckových“ značiek sú to We R Memory Keepers. 
Crop-A-Dile (zaobľovač rohov a dierovač s aplikátorom prechodiek) nemôže chýbať pri žiadnej mojej scrapprácičke.  
Nezaobídem sa ani bez nožničiek na detailné vystrihovanie 
a gilotínovej rezačky od Tima Holtza a tiež bez ryhovacej podložky. 
„Vždy pripravené“ musia byť aj PVA lepidlá a obojstranné lepiace pásky a rybia kosť 
a šidlo a pinzeta a T-pravítko, rezacia podložka a orezávací nôž, 
ktorý mi už narobil nejednu boliestku a...zastavte ma :)

 Katka, ďakujem za tvoje odpovede, držím ti palce v tvojej ďalšej tvorbe.
Privítajte Katku na scrapshopovom blogu a získajte túto cenu 
(Katka v nedeľu vyžrebuje jeden komentár):

Krásne dni prajem, L.

11 komentárov:

  1. Katka, krasna praca! Nech ti zmeny vyjdu pozitivnym smerom podla teba ;)

    OdpovedaťOdstrániť
  2. ahoj Kati, je krasne ze si sa nasla v tolkych veciach a hlavne v scrape...obdivujem tvorbu tych albumov, tu ja este naberam odvahu..tesim sa na tvoje prispevky...ktore mozno nakopnu, uvidime :-D Lenka

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Srdečne blahoželám k výhre. Poprosím o kontakt na: info@scrapshop.sk

      Odstrániť
  3. Ahoj Katka, tesim sa na tvoje clanky a inspiracie, krasna tvorba :)

    OdpovedaťOdstrániť
  4. Katka ahoj, krásne vecičky ❤️ tiež sa teším na tvoju tvorbu.. 😍

    OdpovedaťOdstrániť
  5. Veľmi pekne Dakujem za povzbudivé slova, dievcata. Dufam, že vaše očakávania nesklamem

    OdpovedaťOdstrániť
  6. Ahoj Katka, vyrábaš krásne veci, najmä albumy sú nádherné ☺️

    OdpovedaťOdstrániť
  7. Ahoj Katka, teším na ďalšie tvoje príspevky ��

    OdpovedaťOdstrániť
  8. Ahoj Katko, zatím albumovou tvorbu jen okukuji, na jejich výrobu se nechystám, ale i to okukování mě přivede často na nápad přímo pro mě. Zkrátka to uplatním jinak, na přáníčko apod. :D
    A už teď se těším, k čemu novému mě inspiruješ.

    OdpovedaťOdstrániť
  9. Vitaj Katka, teším sa na ďalšiu inšpiráciu

    OdpovedaťOdstrániť