10. mája 2023

Obal na zápisník s vnútornou obálkou

Iste si mnohí (hlavne skôr narodení) pamätáte staré školské dosky vo formáte A5, s viazaním na šnúrku.
Na vnútornej strane bola násobilka a rozvrh hodín ešte aj na sobotu!
Ja som takúto školskú dosku ešte donedávna používala, mala som v nej založené rôzne kartičky,
výpisky a výborne mi slúžila. No rozhodla som sa, že si vyrobím niečo modernejšie, praktickejšie,
niečo, kde si budem môcť odložiť rôzne zápisky, ale zároveň aj môcť niečo poznačiť.
Môj obal teda obsahuje priestrannú obálku aj miesto na zápisník a ceruzku,
zatváranie som urobila na gumičku.


Postupovala som klasickým spôsobom ako pri výrobe albumu, čo iste netreba vysvetľovať.
Rozmery môjho obalu sú 21,0 cm x14,5 cm, chrbát je široký 1,4 cm. Použila som knihársku lepenku
a na vonkajší obal laminovaný papier z praktického dôvodu!
Predtým ako som olepila scrapovým papierom vnútro obalu, urobila som na pravú stranu šidlom dierky,
cez ktoré som prevliekla gumičku s kovovým koncom.


Aby toto ukončenie nebolo vidno, rozhodla som sa, že na pravú stranu umiestnim 3D obálku,
do vnútra ktorej sa zakončenie gumičiek skryje.


Pred nalepením samotného papiera s obálkou som si ešte vymerala, kde umiestnim dierky na prevlečenie gumičky, 
prevliekla som ju dovnútra obálky a až potom som to celé nalepila.



Následne som si pripravila scrapový papier na ľavú stranu obálky.
Aby som v obale mala aj miesto na ceruzku, použila som kúsok klasickej bielej gumičky.
Na vzdialenosť hrúbky ceruzky som vyrezala dva otvory široké tak, ako je široká gumička.
Zozadu som gumičku poriadne prilepila lepidlom a ešte aj extra silnou obojstrannou páskou.
Takto pripravený papier som prilepila na ľavú stranu obalu.


Vedľa ceruzky som chcela umiestniť zápisník, a tak som vyrobila vrecko, 
do ktorého sa hotový zápisník môže zasunúť a pri vypísaní sa tam vsunie zase nový. 
Vrecko je vyrobené na šírku zápisníka a o 1,4 cm kratšie ako celý zápisník, 
keďže celý sa do vrecka nemôže vsunúť kvôli jeho väzbe.



Použila som hotový zápisník, zakúpený v kancelárskych potrebách. 
Keďže jeho vonkajšia obálka mi neladila k obalu, jeho vonkajší obal som prelepila scrapovým papierom.
 
Najskôr som myslela, že z praktického hľadiska nebudem obal z vonkajšej strany nijako zdobiť, 
no napokon som predsa len na vonkajšiu stranu umiestnila malú kompozíciu s kvetmi, obálkou, 
knihami a veľkým motýľom. Na tieto hlavné časti som ešte použila Glossy Accent, čím som ich zvýraznila.
 
Môj obal je hotový a už som si do neho založila aj pár zápiskov a poznámok! 
Verím, že bude slúžiť minimálne tak, ako ten môj starý a že vás inšpiruje k výrobe vlastného!


Použitý materiál:
 Knihárska lepenka 1,2mm
Kolekcia papierov CRAFT O´CLOCK - Vintage Sky
Obojstranná lepiaca páska - Extra Sticky Tape 12mm
Glossy Accent
Lepidlo
Guma

1 komentár: