7. marca 2019

Vitaj, Elen...

Srdečne vás zdravím na začiatku marca...

Nový mesiac je tu a s ním aj nová tvorilka,
ktorá sa vám predstaví v tomto príspevku.

Jej meno je Elen, tvorí od nepamäti - a preto ju nechávam prehovoriť i prihovoriť sa vám :)
 

Porozprávaj nám niečo o sebe (kým si, čo máš rada, čo ťa zaujíma či inšpiruje). 
Ahojte! Tvorím, odkedy si pamätám. 
Ako dieťa som stále niečo strihala, obaľovala krabičky
a obdarovávala nimi najbližších a kamarátky, neskôr som kreslila módne návrhy 
a dúfala, že raz budem módna návrhárka... Vyrábala som náramky, šila pre seba tašky, 
dokonca aj vyšívané, vyšívala som krížikovou výšivkou, zabŕdla som asi do všetkého. 
V bežnom živote som matka dvoch detí a pracujem ako administratíva (zasa medzi papiermi :)).
Mám rada farebnosť, kvety, romantické témy, avšak iba v tvorbe. 
Tvorba je pre mňa oddych, oddychujem aj čítaním a vtedy mám rada svet fantazijný, 
no skôr historický ako romantický. 
Som v znamení Blíženci a tým som úplne nevyhranená, 
páčia sa mi veci strohé či až márnivo bohaté, nemám presne štýl, ktorého sa striktne držím. 
A taká je i moja tvorba. Inšpiruje ma svet okolo nás. 
Nápady prichádzajú zväčša, keď ležím v posteli a nechávam myšlienky plynúť. 
Inšpirácie nehľadám na internete, mám pocit, že ma tento spôsob skôr brzdí ako poháňa.

Ako si sa dostala ku scrapbookingu?
K samotnému scrapovaniu som sa prepracovávala postupne, 
začínala som bižutériou počas prvej materskej dovolenky, 
zabŕdla som do šitia, prešla som kurzom, ktorý využívam skôr rekreačne ;) 
Vytvárala som svadobné party a zdobené čelenky, ktoré využívali aj fotografi. 
Ku scrapu to bol už len krôčik v momente, ako ma sesternica požiadala o vytvorenie obalu na CD, 
nakoľko sa sama začala venovať fotografovaniu. 
Takto aj vznikol môj prvý návrh vlastného obalu na CD, ktorý používam doteraz. 
Neskôr sa pridali pevnejšie obaly na fotografie, USB kľúče, vyrobila som zopár fotoalbumov. 
Kvietky som kupovala, aj kupujem rada u teba, ale veľa si vyrábam aj sama, 
najmä pokiaľ nie je v ponuke to, čo by som si predstavovala.

Čo prevažne alebo najradšej tvoríš?
Tvorím obaly na fotografie/USB/CD,
visačky k mydielkam v spolupráci s jednou šikovnou ženou,
sem-tam záložku do knihy,
minialbum, či leporelo na fotografie.
Ak mám voľnú ruku, chuť a čas, tak skúšam nové veci, 
vlastné nápady – napr. ako sme kedysi používali čitateľský denník, 
tak som pre čítajúcu dievčinu vyrobila „zápisník prečítaných kníh“,
kde si môže značiť, čo prečítala a neskôr sa k tomu vrátiť, 
príp. vymeniť s kamarátkou, aby sa pri čítaní navzájom inšpirovali. 
Tiež som robila malé šité knižôčky práve k spomínaným mydielkam. 
Pre rozlúčku s pani učiteľkou a pani vychovávateľkou som vyrábala malé krabičky 
s odkazmi od každého dieťaťa, ktoré boli pospájané... 
Do každého svojho dielka vtláčam svoju pečať neúmyselne, skôr podvedome, 
ale mnohé reakcie mi dávajú spätnú väzbu, že je to „dobre“ :D  
 
Máš obľúbenú značku produktov, s ktorým najradšej tvoríš? 
Na značku sa sústreďujem minimálne, skôr sa zameriavam na to, čo sa mi páči, 
čo ma upúta, čo má spĺňať predstavu. 
Napriek tomu mám rada farebnosť papierov Galeria papieru, Mintay papers 
– z tých som vzala už asi všetky sady, niektoré nemám ani načaté :)  
a niekedy Piatek Trzynastego
Idem intuíciou, niekedy mi papiere stoja doma dlho, predlho, kým sa dostanú k slovu. 
A s ostatnými pomôckami, ozdobami, lepenkovými výrezmi, stuhami a čipkami je to úplne také isté.

Vymenuj 5 pomôcok, bez ktorých nemôžeš pri svojej tvorbe existovať.
Absolútne, ale teda fakt absolútne sa nezaobídem bez šidla a pravítka. 
Na lepenie používam lepidlo, ktoré nanášam štetcami, 
takže aj tieto dve veci sú pre mňa nepostrádateľné. 
Pomenej využívam obojstrannú pásku, no o to viac zasa kvety, stuhy, čipky
rôzne šablóny do vyrezávacieho stroja (X-pressu). No a papiere :) - tie sú základ.

  Elen, ďakujem za tvoje odpovede na moje otázky.

A teraz je rad na vás, čitateľky... 
Privítajte Elen na blogu (v komentári) a vyhrajte túto krásnu jarnú sadu papierov 30,5 x 30,5 cm
(ktorá bude už onedlho aj v obchodíku).
Elenka jedného z vás vyžrebuje v nedeľu (prosím, aby ste sa v komentári podpísali).

Majte krásny deň...

10 komentárov:

  1. Tiez zboznujem kvietky na projektoch,tesim sa na dalsie inspiracie :)

    OdpovedaťOdstrániť
  2. Eli...sledujem ju od nepamäti :) mám pocit, že sa poznáme 100 rokov...tak sa teším na inšpirácie, Zuzana

    OdpovedaťOdstrániť
  3. Elen ma krasnu pracu, rada sa pozeram na jej dielka, ktore su prepracovane. Tesim sa na jej prispevky, ktore budem s nadsenim sledovat :)

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Srdečne blahoželám k výhre. Prosím napísať e-mail: info@scrapshop.sk :)

      Odstrániť
  4. Super Elen, rada sa inšpirujem tvojou tvorbou či "grifmy" :)

    OdpovedaťOdstrániť
  5. Kvety su aj mojim najcastejsie pouzivanym vzorom pri tvorbe pohladnic, tesim sa na dalsie ukazky a rada by som si pozrela aj prakticke tipy, ako pouzivat spominane sidlo :) Janka S.

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Janka, šidlo používam na značenie pri vymeriavaní rozmerov, je to lepšie ako ceruzka, aspoň pre mňa. A tiež si robím s ním robím dierky napr. na gumku, pretože má akurát taký priemer, ako potrebujem. najmenší priemer dierovacích kliešti je stále priveľký. donedávna som s ním aj ryhovala, aby sa mi lepšie prekladal lepšie papier, teraz však už používam niečo iné.

      Odstrániť
  6. Juch, na květinky se taky už moc těším a na všechny tvé inspirace :)

    OdpovedaťOdstrániť