11. apríla 2024

Projekty s voskovou pečaťou

Dnes vás chcem povzbudiť k práci s voskovou pečaťou.
Priznám sa, že som evidovala túto techniku, veľmi sa mi páčili obálky zatvorené pečatným voskom,
ich použitie na svadobných oznámeniach, no nikdy ma nelákalo, aby som to vyskúšala. 
 Až keď mi Lucka poslala pohľadnicu s voskovou pečaťou, tak v tom momente ma to doslova očarilo 
a povedala som si, že to musím vyskúšať. Pečate môžete použiť na zatváranie listových obálok, 
ako originálny podpis na záver písaného listu, dotvoriť môžete pohľadnice, skrášliť menovky atď. 
 Ja som pre vás pripravila pár projektov na inšpiráciu:
 

 


Verím, že vosk vyskúšate, práca s nim je naozaj veľmi zábavná , ale trochu horúca! 
Vosky sa dajú medzi sebou krásne farebne miešať. Veľkou výhodou je aj to, že nevzniká odpad, 
vosk, ktorý nevylejete a ostane na lyžici, môžete znova použiť. 
Ak si chcete túto techniku vyskúšať, zistiť, koľko vosku potrebujete na jednotlivé pečate, 
používajte na odliatie klasickú gumenú podložku určenú k Big Shotu, pečať sa z nej krásne odlepí 
a ak sa vám nevydarí, znova ju môžete roztaviť. Niekto si pečate pripravuje vopred 
a potom ich na projekt nalepí obojstrannou lepiacou páskou. 
V tomto prípade je výsledok stopercentný, pečať je rovnomerná. No mne sa veľmi páči pečať, 
ktorá je nepravidelná, vylievaná na projekt priamo. 
Pravdaže je tu riziko, že vám môže kvapnúť vosk na projekt 
alebo sa vám nepodarí pravidelne rozliať vosk, no práve v tom je to čaro. 
Navyše nepotrebujete ďalšie lepiace komponenty, pretože pečať sama krásne priľne na projekt. A
k vylievate vosk na nejaké sušené kvety alebo špagát, je dobre dať vosku viac, 
nakoľko nerovnomernosť povrchu ovplyvňuje kvalitu pečate.

Použitý materiál:
pečatný vosk
SCRAPBOYS - Lady in Red 12x12 (6 ks)
satenová stuha
 

1 komentár:

  1. Ahoj Katka, krásne všetky projekty...ale ten druhý "best wishes" je top...mám rada vosk a pečatidlá. Pár rokov dozadu som ich použila na zapečatenie svadobných obálok. Väčšinou ich používam na zapečatenie obálok pri výmene ATC, takto na samotnú pohľadnicu som ich ešte nepoužila....Určite vyskúšam, lebo vyzerá to super. ďakujem za inšpiráciu. Z

    OdpovedaťOdstrániť