13. októbra 2023

Čokoládovník

Milí priatelia - milovníci tvorby z papiera.

Iste sa aj Vám stáva, že chcete niekoho obdariť dobrou čokoládou, no chceli by ste,
aby to malo v sebe aj kúsok originality. Riešením je tzv. čokoládovník. 
Na internete nájdete množstvo návodov s rôznymi veľkosťami.
Ja som svoj čokoládovník urobila podľa seba a nepochybujem, že každý, kto pracuje s papierom
a má už nejaké skúsenosti, nemá problém si ho sám vyrobiť. Nie je to žiadna veda 
a podľa veľkosti čokolády si ho viete aj prispôsobiť.
Môj čokoládovník je urobený presne na veľkosť čokolády Lindt a keďže ona už sama je v obale,
je tento čokoládovník väčší, a preto sa vojde do neho aj menší formát ako napr. čokoláda Milka a pod.

Ak by ste práve takýto potrebovali, nemusíte merať, ponúkam svoj návod!

Na výrobu som použila kraft papier s rozmermi 24,5 x 29 cm. 
Nasleduje ryhovanie na kratšej strane a to takto: 1,5 cm - 2,5cm - 22 cm - 23 cm. 
Následne pokračujeme a ryhujeme na dlhšej strane papiera a to takto: 9,2 cm - 10,2 cm - 19,4 cm - 20,4 cm 
a zostane nám 8,6 cm na kraji, ktorý je skrátený kvôli praktickejšiemu otváraniu čokoládovníka. 
Vznikne nám základ, na ktorom je potrebné kvôli zatváraniu odstrihnúť jednotlivé časti, 
aby zostal len takýto formát viditeľný na obrázku:

Následne všetko zlepíme a dekorujeme. Ja som zvolila jesennú tematiku,
keďže jeseň je dlhé a krásne obdobie a myslím, že len veľmi málo projektov vzniká z papierov, ktoré sú na trhu.
Použila som tohtoročnú kolekciou od CRAFT O´CLOCK - Autumn Beauty - BASIC PAPER SET.
Pred nalepením papiera som ešte nalepila magnet, aby bol čokoládovník bezpečne zatvorený a stužku, aby sa dobre otváral.

Kompozíciu som vytvorila z vystrihnutých lístkov, šišiek, žaluďov 
z papiera ALCHEMY OF ART - In Frosty Colors 6x12 (leaves)
a z konárikov vyrezaných zo šablón CW 246 od CRAFT & YOU. 
Kvety v kompozícii sú moja vlastná výroba a vyrezané sú zo šablóny CW244.
Na konáriky som ešte aplikovala červene tekuté perly, čo pôsobí ako jesenné plody brusníc.



Verím, že Vás môj čokoládovník oslovil ľahkosťou výroby a aj jeho jesenným outfitom!

Použitý materiál:
kartón kraft
papier CRAFT O´CLOCK - Autumn Beauty - BASIC PAPER SET
pečiatkové tuše Memento
lepidlo, magnet, stuha

1 komentár:

  1. Katka, paraaaaadne! Veľmi sa mi to páči ako si sa vyhrala s tymi listami a kvietkami...!

    OdpovedaťOdstrániť