14. októbra 2019

Papierová dekorácia do detskej izby

Ahojte milé scrapperky, začneme zľahka, 
v ďalších článkoch postupne budeme obtiažnosť projektov zvyšovať :-)

Zvyšky. Odrezky. To je môj neustály boj. Je mi ľúto ich vyhodiť (to asi všetky poznáme), 
ale aj ťažko ich využiť, lebo sa len zbierajú a zbierajú a... komu sa chce v tom hrabať.
A potom som zbadala na Instagrame fotku mydielok s vyrazenými slepotlačovými nápismi, 
farebne boli zoradené tak, že vytvárali ombré efekt. 
Nápad na využitie zvyškov bol na svete, niekedy mi fakt málo stačí na inšpiráciu :-)
Dcérke, prváčke, sme pred pár týždňami maľovali, zariaďovali detskú izbu 
a chýbali mi tam nejaké nástenné dekorácie. Tak som si vymyslela rámik s obláčikmi 
a s vytlačenými vlastnosťami mojej dcérky, ktoré ju naozaj vystihujú. 
 

Ako fotorámik som použila biely 3d rámik z Ikey štvorcového tvaru. 

Premyslela som si farebnú paletu, ktorou som chcela dosiahnuť aspoň aký taký ombré efekt. 
Dcérkina izba je ladená do bielo-ružovo-siva, takže farebnosť bola jasná. 
Najskôr som sa pohrabala vo svojich dvoch zvyškových krabiciach, pohnevala sa sama na seba,
 že to nemíňam dostatočne, a našla som tieto väčšie zvyšky a biely papier na pozadie.

Vo Worde som si napísala 12 vlastností, bolo potrebné vyberať font, ktorý je dostatočne hrubý, 
aby bol dobre viditeľný a hlavne celočierny, aby sa dal ozlátiť fóliou.
Postupne som na 4 zvyšky natlačila po 3 vlastnosti. 

Na zlátenie používam laminovačku (keďže nemám Minc) a zlatiacu termofóliu, 
v tomto prípade som použila odtieň rose gold. Nastrihala som si menšie kúsky fólie, 
ktoré som naukladala na nápisy zlatou stranou nahor. 

Laminovačku vždy nechám poriadne, poriadne zahriať. 
Papiere s fóliou som prekryla kancelárskym papierom a vložila do laminovačky. 


Niekedy je potrebné tento proces zopakovať aj 2x, kým fólia chytí všade, kde má, 
obzvlášť v prípade vysokogramážnych papierov, nevyberala by som žiadne lesklé ani štruktúrované.
Fóliu som dala z nápisov dole a s výsledkom som bola celkom spokojná, takže nebolo potrebné proces opakovať. 

Na Xpresse som vyrezala pomocou vyrezávacej šablóny rovnaké obláčiky. 

Keďže som chcela dosiahnuť 3d efekt, podlepila som každý obláčik 6 vrstvami bielej zvyškovej lepenky
ktorú som si nastrihala na asi centimetrové obdĺžničky. 
Použila som tekuté PVA lepidlo na zlepenie. Kým mi obláčiky schli, pripravila som si biely podklad. 

Na spodnú časť z rámika som nalepila biely papier, nechala uschnúť a postupne som si rozmiestnila  obláčiky. 
Keď som bola spokojná, nalepila som ich zase PVA lepidlom, poskladala rámik 
(paspartu som vynechala) a bolo hotovo.

Vyskúšala som si aj verziu, že bol každý obláčik z iného zvyšku papiera. 
Postup je v tomto prípade zložitejší a s neistým výsledkom :-) Také malé zvyšky tlačiareň nevezme.
V tomto prípade som si vytlačila vlastnosti na A4 kancelársky papier, zvyšky som si nastrihala na cca rovnaké rozmery, 
nalepila obojstrannou lepiacou páskou na jednotlivé vytlačené vlastnosti, aby som vedela, kam sa vlastnosti vo finále natlačia. 


Natlačili sa až na tretí krát na to miesto, ktoré som chcela (domáce tlačiarne sú veľmi nepresné). 
Takže tak. Ale keby sa s tým človek vyhral, určite by to išlo a potom je postup rovnaký, 
nafóliovať, vyrezať a nalepiť. 

Asi som vás nič nové nenaučila, ale občas je fajn mať oči otvorené (naozaj doširoka) 
a inšpirácia príde na nečakanom mieste :-) 

6 komentárov:

  1. No tak toto uz je iny level.. aku foliu pouzivas na to zlatemie, a kde ju kupujes? A tiez sa chcem opytat ta termofolia sa na to Pismo z tlaciarne prilepi??? tu termotoliu nejak na to pusmo prichytavas aby sa neposunula???och, mam vela otazok a najradsej by som to videla nazivo:-)) Dakujem Janka za bombovu inspiraciu!

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. :-))) Dakujem:-) Je to termofólia alebo zlátiaca fólia pre laserovú tlač, vyrábajú ju viaceré značky a dostať ju vo viacerých shopoch. A zabudla som napísať do článku zásadnú vec, treba vytlačiť nápisy na laserovej tlačiarni, s atramentovou to nefunguje, v laminovačke sa potom ten pigment z toneru pripečie k fólii a prichytí to zlaté na tie čierne vytlačené miesta. Termofóliu neprichytávam, ale keď papier lezie do laminovačky, jemne pridŕžam kancelársky papier,ktorým to prikrývam, aby sa to vnútri nepohlo. Pokojne sa pýtajte:-)

      Odstrániť
  2. Janka a veru si ma naučila niečo nové - Tvoje pozlátené nápisy na albumíkoch ma vždy očarili a už viem ako ich robíš :D ďakujem

    OdpovedaťOdstrániť
  3. Hmm... tak kvoli tomuto si tu tlaciaren asi kupovat nebudem :-(((

    OdpovedaťOdstrániť
  4. Wau, je to naozaj skvelý nápad a to zlatenie sa mi veľmi pozdáva ❤️

    OdpovedaťOdstrániť